Nawigacja
· Strona główna
· Artykuły
· Forum
· Linki
· Kontakt
· Galeria zdjęć
· Szukaj

 Aktualnie online
· Gości online: 3

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 76
· Najnowszy użytkownik: Wichura666

 Ostatnie komentarze
· Beczka śmiechu [2]
· Żelazne spolszczenie [8]
· Patch opublikowany! [2]
· Nowości w nadchodzącym patchu [3]
· Oficjalna zapowiedź pierwszego DLC [3]
· DLC (spoilery!) [2]
· W skrócie DNFLP [4]
· Co dalej z Duke [3]
· Demo dla wszystkich! [1]
· Trzecia część historii powstawania DNF [1]

 Ostatnie artykuły
· 2011.06.18 - Oficjal...
· 2011.06.06 - Gorzkie...
· 2011.06.06 - Recenzj...
· 2011.03.01 - DNF oce...
· Dukem Nukem Na Zawsz...

 2011.06.18 - Oficjalna linia czasu DNF
Linia czasu powstawania Duke Nukem Forever

  • Maj, 1996
    Wersja 1.3d gry Duke Nukem 3D (Retail) zostaje dostarczona do sklepów na całym świecie. Duke Nukem 3D jest wielkim sukcesem, który dla wielu definiuje całą generację gier. W siedzibie 3D Realms koło Dallas w Teksasie natychmiast rozpoczęto dyskusje nad wyglądem i głównymi założeniami kolejnej części gry.

  • Czerwiec, 1996
    Prace nad Duke Nukem 4Ever, dwuwymiarową platformówką produkowaną przez Keitha Schulera zostają wstrzymane na rzecz podwyższenia priorytetu dla dodatków do Duke Nukem 3D i dla jego sequela.

  • Czerwiec, 1996
    GT Interactive nabywa prawa do wydania Duke Nukem Forever zawierając umowę licencyjną z 3D Realms.

  • Grudzień, 1996
    3D Realms kupuje licencję na i na silnik Quake 1, który zastępuje stary silnik gry Build w Duke Nukem Forever. Większa część zespołu odpowiedzialnego za stworzenie Duke Nukem 3D, na czele z głównymi deweloperami, Toddem Reploglem i Allenem H. Blumem III rozpoczyna pracę z nowym silnikiem, zapoznając się z jego możliwościami.

  • Kwiecień, 1997
    Duke Nukem Forever zostaje oficjalnie zapowiedziany przez 3D Realms, z zamiarem wydania go w 1998 roku. Jednocześnie, 3D Realms ogłasza, że DNF będzie działać na silniku Quake 2.

  • Maj, 1997
    Randy Pitchford i Brian Martel, założyciele Gearbox Software, opuszczają 3D Realms by pomóc utworzyć Rebel Boat Rocker, a później Gearbox Software.

  • Listopad, 1997
    Duke Nukem Forever pojawia się na okładce magazynu PC Gamer. W środku znajdują się pierwsze screenshoty jakie kiedykolwiek zostały opublikowane.

  • Maj, 1998
    Podczas Electronic Entertainment Expo przedstawiono publicznie pierwszy trailer Duke Nukem Forever.

  • Czerwiec, 1998
    3D Realms ogłasza zmianę silnika Duke Nukem Forever na Unreal Engine.

  • Marzec, 1999
    3D Realms ogłasza, że Megadeth nagra cover Grabbag do Duke Nukem Forever.

  • Listopad, 1999
    Do kiosków trafia PC Gamer z osławionym artykułem przewodnim pod tytułem "Miss Me?" na temat Duke Nukem Forever. W środku znajduje się duża ilość nowych screenshotów pokazujących jak gra prezentuje się na nowym silniku graficznym.

  • Grudzień, 1999
    GT Interactive, wydawca gier z serii Duke Nukem zostaje wykupiony przez Infogrames. W ramach transakcji przekazane zostają prawa wydawnicze do Duke Nukem Forever.

  • Maj, 2000
    Gathering of Developers, wydawca składający się wyłącznie z deweloperów (do którego należał również 3D Realms) zostaje wykupiony przez Take-Two Interactive.

  • Grudzień, 2000
    Gathering of Developers ogłasza, że spółka nabyła prawa wydawnicze do wyczekiwanego od dawna Duke Nukem Forever. Take-Two Interactive nabywa również prawa do wszystkich dotychczas wydanych gier z serii Duke Nukem, oraz pewnych przyszłych projektów.

  • Maj, 2001
    Na E3 2001, z okazji dziesiątej rocznicy serii, zostaje pokazany trailer Duke Nukem Forever. Jest on uważany za jeden z najlepszych trailerów gier wideo jaki kiedykolwiek powstał.

  • Wrzesień, 2004
    3D Realms ogłasza, że Meqon Game Dynamics został wybrany na nowy system obsługujący fizykę w grze Duke Nukem Forever.

  • Sierpień, 2006
    Shacknews potwierdza plotki, że duża cześć pracowników opuściła 3D Realms. Większość z nich przeniosła się do Gearbox Software, którego siedziba również znajduje się w obszarze Dallas.

  • Lipiec, 2007
    Słynne wideo "Ventrilo Harassment" w którym użyto głosu Duke’a Nukema by dręczyć graczy w grze on-line pojawia się na YouTube i zostaje odtworzone ponad 6 milionów razy.

  • Grudzień, 2007
    Shacknews przedstawia pierwszy od ponad 6 lat zwiastun Duke Nukem Forever. Zawarto w nim krótkie urywki pochodzące bezpośrednio z gry.

  • Wrzesień, 2008
    Użytkownicy odkrywają możliwość odblokowania screenshotów z Duke Nukem Forever w reedycji gry Duke Nukem 3D.

  • Grudzień, 2008
    3D Realms przedstawia społeczności graczy ostatni oficjalny screenshot z Duke Nukem Forever.

  • Maj, 2009
    Informacja o tym, że 3D Realms zwolniło zespól odpowiedzialny za tworzenie Duke Nukem Forever pojawia się na stronach internetowych zajmujących się tematyką gier wideo.

  • Maj, 2009
    Między Take-Two Interactive i 3D Realms dochodzi do sporów prawnych w kwestii dotyczącej praw do tworzenia i wydawania gry.

  • Czerwiec, 2009
    Gearbox i 3D Realms rozpoczynają negocjacje dotyczące umowy zakupu aktywów dla serii Duke Nukem i gry Duke Nukem Forever. Umowa handlowa zostaje zawarta i wykonana około pól roku później w wyniku czego prawa do gry i marki stają się własnością Gearbox Software.

  • Czerwiec, 2009
    Kilku byłych pracowników 3D Realms oraz parę nowych osób tworzy Triptych Games.

  • Lipiec, 2009
    Triptych Games zawiera umowę z 3D Realms podejmując się ukończenia kampanii dla jednego gracza w Duke Nukem Forever.

  • Sierpień, 2009
    Ostateczny scenariusz do Duke Nukem Forever zostaje napisany w Triptych i zatwierdzony przez 3D Realms. Triptych zaskakuje Jona St. Johna - sławnego angielskojęzycznego aktora głosowego, który wcześniej udzielił głosu postaci Duke'a - telefonem o treści: "Piekło w końcu zamarzło."

  • Listopad, 2009
    Prace nad kampanią dla jednego gracza w Duke Nukem Forever zostają zakończone.

  • Grudzień, 2009
    Gearbox i 2K Games zaczynają renegocjacje umowy wydawniczej dla Duke Nukem Forever. Umowa handlowa zostaje podpisana i wykonana około pół roku później wraz z 2K Games i Take-Two Interactive, zapewniając im długoterminowe prawa wydawnicze do Duke Nukem.

  • Styczeń, 2010
    Triptych Games zamyka wersje gry dla jednego gracza i rozpoczyna negocjacje z Gearbox Software.

  • Luty, 2010
    Triptych przenosi się do biura Gearbox w Bank of America Tower znajdującego się w Plano w Teksasie i rozpoczyna prace u boku Gearbox i Piranha by pomóc stworzyć konsolowy port Duke Nukem Forever, dodać multiplayer oraz wykonać ostatnie szlify w grze.

  • Maj, 2010
    Take-Two i 3D Realms dochodzi do porozumienia w sprawie sporów sądowych z poprzedniego roku.

  • Wrzesień, 2010
    Gearbox Software i 2K Games zaskakują publiczność pokazując pierwszą grywalną wersje Duke Nukem Forever na targach PAX 2010

  • Wrzesień, 2010
    Gearbox Software ogłasza publicznie, ze nabyła prawa do marki Duke Nukem Forever.

  • Październik, 2010
    2K Games i Gearbox Software oznajmiają, że każdy kto zakupi Borderlands w edycji Game of the Year, uzyska dostęp do Duke Nukem First Access Club zyskując tym samym wcześniejszy dostęp do dema Duke Nukem Forever.

  • Grudzień, 2010
    Duke Nukem Forever ponownie pojawia się w magazynie PC Gamer. Artykuł ukazuje się pod takim samym tytułem jak 11 lat wcześniej - "Miss Me?"

  • Styczeń, 2011
    Gearbox Software wyznacza datę 3 maja na dzień premiery Duke Nukem Forever. Prezentuje również pierwszy od 2007 roku trailer Duke Nukem Forever.

  • Luty, 2011
    Duke Nukem z pomocą Claptrapa z Borderlands otwiera w Las Vegas tegoroczną galę Interactive Achievement Awards, organizowaną przez Akademię Sztuk i Nauk Interaktywnych. Show prowadzone przez komika Jaya Mohra transmitowane jest na żywo w internecie oraz w telewizji na kanale G4 TV.

  • Czerwiec, 2011
    Gearbox Software i 2K Games wydaje pierwsze demo Duke Nukem Forever.

  • Czerwiec, 2011
    Gearbox Software, z pomocą Triptych Games, Piranha Games i 3D Realms, wydaje finalną wersje Duke Nukem Forever. Po 15 latach od rozpoczęcia prac nad kontynuacją Duke Nukem 3D, 2K Games dostarcza grę Duke Nukem Forever do sklepów i dystrybucji elektronicznej na całym świecie skąd trafić ma w ręce cierpliwych i oczekujących jej w napięciu graczy.



DEVELOPMENT TIMELINE

  • May, 1996
    Version 1.3d of Duke Nukem 3D (Retail) is shipped to game retailers worldwide.  Duke Nukem 3D is a massive success that for many defined an entire generation of gaming.  Conceptualization and discussion of a sequel immediately begins inside 3D Realms headquarters near Dallas, Texas.

  • June, 1996
    Duke Nukem 4Ever, a 2D side scrolling game produced by Keith Schuler, has development suspended in favor of prioritizing a Duke Nukem 3D add-on pack and a sequel.

  • June, 1996
    GT Interactive acquires the publishing rights for Duke Nukem Forever in a licensing agreement with 3D Realms.

  • December, 1996
    The Quake 1 engine is licensed by 3D Realms for Duke Nukem Forever, permanently replacing the Build engine.  Most of the Duke Nukem 3D team, led by original Duke Nukem developers Todd Replogle and Allen H. Blum III, begins research and development with the technology for the game.

  • April, 1997
    Duke Nukem Forever is officially announced by 3D Realms with the intention to release in 1998.  Likewise, 3D Realms also officially announces that DNF will be created with the Quake 2 Engine.

  • May, 1997
    Randy Pitchford and Brian Martel, founders of Gearbox Software, leave 3D Realms to help form Rebel Boat Rocker and then later Gearbox Software.

  • November, 1997
    Duke Nukem Forever appears on the cover of PC Gamer magazine.  Inside are the first screenshots ever released for the game.

  • May, 1998
    The first reveal trailer for Duke Nukem Forever is released to the public during the Electronic Entertainment Expo.

  • June, 1998
    3D Realms announces a change to the Unreal Engine for Duke Nukem Forever.

  • March, 1999
    3D Realms announces that Megadeth is to cover and record the theme song for Duke Nukem Forever.

  • November, 1999
    PC Gamer's infamous "Miss Me?" cover story, featuring Duke Nukem Forever, hits newsstands.  Inside are a large number of new screenshots for Duke Nukem Forever that expose how the game looks with a new engine.

  • December, 1999
    GT Interactive, then publisher of Duke Nukem games, is purchased by Infogrames.  Publishing rights for Duke Nukem Forever are transferred.

  • May, 2000
    Gathering of Developers, a publisher comprised entirely of developer members (including 3D Realms), is purchased by Take-Two Interactive.

  • December, 2000
    Gathering of Developers announces that the company has acquired publishing rights for the highly anticipated Duke Nukem Forever.  Take-Two Interactive also acquires the publishing rights for the complete catalog of already-released Duke Nukem products including rights to certain future products.

  • May, 2001
    At E3 2001, the highly regarded Duke Nukem Forever 10th anniversary trailer is released.  It is arguably considered to be one of the best video game trailers of all time.

  • September, 2004
    3D Realms announces that a new in-game physics system, Meqon Game Dynamics, has been chosen for Duke Nukem Forever.

  • August, 2006
    Shacknews reports and confirms a rumor that a large contingent of employees had left 3D Realms.  Most of them have relocated to Gearbox Software which is also based in the Dallas area.

  • July, 2007
    The famous “Ventrilo Harassment” video using the voice of Duke Nukem to torment on-line game players was uploaded to YouTube and has been viewed more than 6 million times.

  • December, 2007
    Shacknews breaks the first video teaser for Duke Nukem Forever in over 6 years.  Included were small snippets of in-game footage.

  • September, 2008
    Users discover Duke Nukem Forever unlockable screenshots in the re-release of Duke Nukem 3D.

  • December, 2008
    The last official Duke Nukem Forever screenshot from 3D Realms is released to the community.

  • May, 2009
    The story that 3D Realms has laid off the Duke Nukem Forever development team breaks and tops gaming news websites around the world.

  • May, 2009
    Take-Two Interactive and 3D Realms submit legal arguments regarding disagreements about the business arrangement for developing and publishing of the game.

  • June, 2009
    Gearbox and 3D Realms begin negotiation of an asset purchase agreement for the Duke Nukem franchise and Duke Nukem Forever.  The business agreement is finalized and executed approximately six months later and ownership of the game and brand is transferred to Gearbox Software.

  • June, 2009
    Triptych Games is formed from several ex-3D Realms employees and a couple of new individuals.

  • July, 2009
    Triptych Games signs paperwork with 3D Realms to complete the Duke Nukem Forever single-player campaign.

  • August, 2009
    Duke Nukem Forever's narrative script is written at Triptych and approved by 3D Realms. Triptych gets to surprise Jon St. John - the famous English language voice actor who originally played Duke Nukem - with a phone call: 'Hell has finally frozen over.'

  • November, 2009
    Single-player work on Duke Nukem Forever content is complete.

  • December, 2009
    Gearbox and 2K Games begin renegotiation of the publishing agreement for Duke Nukem Forever.  The business agreement is finalized and executed approximately six months later with 2K Games and Take-Two Interactive, securing long-term publishing rights to Duke Nukem.

  • January, 2010
    Triptych Games locks down their single-player version of the game and begins negotiations with Gearbox Software.

  • February, 2010
    Triptych relocates to Gearbox"s offices in the Plano, Texas Bank of America Tower and resumes work alongside Gearbox and Piranha to help port Duke Nukem Forever to consoles, add multiplayer, and polish features within the game.

  • May, 2010
    Take-Two and 3D Realms resolve and settle all differences regarding legal complaints from the previous year.

  • September, 2010
    Gearbox Software and 2K Games surprise the public by showing off the first playable build of Duke Nukem Forever at PAX 2010.

  • September, 2010
    Gearbox Software publicly announces that it has acquired the Duke Nukem brand.

  • October, 2010
    2K Games and Gearbox Software announce the Duke Nukem Forever First Access Club to be included in every copy of the Borderlands Game of the Year Edition, allowing participating customers first access to the Duke Nukem Forever consumer demo.

  • December, 2010
    Duke Nukem Forever reappears on the holiday issue of PC Gamer with the same headline as his cover 11 years prior – 'Miss Me?'

  • January, 2011
    Gearbox Software announces the release date of May 3rd for Duke Nukem Forever along with the first reveal trailer with 2K Games for Duke Nukem Forever since 2007.

  • February, 2011
    Duke Nukem, with the help of Borderlands" Claptrap, opens the Academy of Interactive Arts and Sciences 2011 Interactive Achievement Awards in Las Vegas.  The show, hosted by comedian Jay Mohr, is streamed live over the internet and broadcast on television via G4 TV.

  • June, 2011
    Gearbox Software and 2K Games release the first consumer demo for Duke Nukem Forever.

  • June, 2011
    Gearbox Software, alongside Triptych Games, Piranha Games, and 3D Realms, release the approved gold masters for Duke Nukem Forever.  After 15 years since work first began on a Duke Nukem 3D sequel, 2K Games launches and ships Duke Nukem Forever video games worldwide to an eager and patient audience.



 Komentarze
#1 | SavagE dnia 2011.06.18 19:10:11
byłoby miło, gdybyscie na polskiej stronie dali polski timeline Grin A najlepiej i polski i angielski. Fajnie byloby, jakbyscie zapodali tez te skriny z ekstrasow nowe.
#2 | pazurek dnia 2011.06.19 20:08:49
Jest już polskie tłumaczenie Smile

 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

 Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

 Społeczność

FacebookTwitterYouTubeForum dyskusyjne

 Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· Rise of the Triad
· Gdzie kupić DN3D w d...
· DN3D na fejsie
· DNF fabuła 2009 [Spo...
· Easter Egg's
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum

 Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

pazurek
2013.05.14 14:59
Widzieliśmy, szkoda że na razie nie wiadomo nic więcej oprócz tego, że "robią".

marcino0o_pl
2013.05.10 09:16
widzieliscie?! polacy robia nowego shadow warrior!!!!

sZakOOu
2013.03.21 00:06
Mówisz - masz Adam! DN3D Megaton Edition już na Steam! http://youtu.be/b.
..

Adam1974
2013.01.07 01:06
DUKE NUKEM 3D oraz Shadow Warrior Complete wkrótce na STEAM-ie Smile

Duker
2013.01.06 17:17
zapraszam wszystkich graczy DN3D http://www.facebo.
..3dReunion/